Tuesday, February 28, 2023

দ্বিতীয় বৰ্ষৰ ফেব্ৰুৱাৰী মাহ তৃতীয় সংখ্যা

                 দ্বিতীয় বৰ্ষৰ ফেব্ৰুৱাৰী মাহ তৃতীয় সংখ্যা




     

                             বিতা শিতান

    🔴আকৌ বৰষুণজাক আহিছে 




    বৰষুণ ভাল পাওঁ যদিও
    আজি নিতিতো দিয়া ।
    তুমি কাষত নাই যে,সেইবাবে হয়তো
    বৰষুণজাকো নিৰস আজি।

     তোমাৰ কাষত থকা শেষ দিনটো
    আজিও পাহৰা নাই মই।
    সেইদিনাও বৰষুণ দিছিল
    ঠিক আজিৰ দৰেই।
    আৰু তুমি মই 
    বৰষুণৰ পানীৰ লগতে উটুৱাই দিছিলোঁ
    আমাৰ চকুপানীবোৰ।
    সেইদিনা তুমি আঁতৰি যোৱাৰ পিছত
    বৰষুণজাকো গুচি গৈছিল জানা
    মোক অকলে এৰি।
    আৰু আজি ইমান দিনৰ মূৰত 
    আকৌ আহিছে বৰষুণ মোৰ কাষলৈ।
    মোলৈ চাই আজি বৰষুণে অতহাস্য কৰিছে।
    মোক যেন কৈছে চিঞৰি চিঞৰি
    চোৱা আজি মই আহিলোঁ আকৌ
    তোমাৰ শুকাই যোৱা চকুলোক বোৱাবলৈ,
    তুমি তোমাৰ প্রিয়জনে মোৰ সৈতে পাৰ কৰা
    মধুৰ সময়বোৰ
    আকৌ মনত পেলাই দিবলৈ।।

      
            কুকী মহন্ত
         মৰাণ,ৰাঙলী।

     


    ******************************************************************


    🔵পেক্ষা


    আজি বহু দিনৰ মূৰত
             তেওঁক লগ পালোঁ,
       আৰু ক'লে ---
           " তুমি মোক পাহৰি
           যোৱা নাই নহয় ?
          বহু দিন ৰৈ আছো
                  তোমাৰ অপেক্ষাত,
          মোৰ পৰা কিবা 
              বিচাৰিবা বুলি,
         কিন্তু তুমি যে, মোৰ পৰা
                একো বিচৰাই নাই।"
           এয়া, আজি তোমাৰ পৰা
                এটা মাথোঁ উত্তৰ বিচাৰিছো
               কোৱা......,
           হ'বানে তুমি মোৰ জীৱন বাটৰ লগৰী?


    ✍️  নয়ন জ্যোতি পাটৰ
            মৰিগাঁও ( মিকিৰভেটা) ওৱাবড়ি 
            একাদশ শ্ৰেণী

    __________________________________________________________________________________________


    ⚫️তুমি


    তুমি মোৰ কোন নাজানো,
    কিন্তু এদিন কথা নহ'লে যেন
    অস্তিৰ অস্তিৰ লাগে হৃদয়খন।
    তুমি কোন?
    জানিবৰ ইচ্ছা নাই,
    কিন্তু তুমি অবিহনে যেন
    আজিকালি একোই ভাল নালাগে।
    মোৰ তিক্ত হৃদয়খন আজি চঞ্চল
    সপোন দেখিবলৈ আৰম্ভ কৰিছে,
    কেৱল মাথোঁ তোমাকলৈ।
    নাজানো তুমি মোক কি ভাবা,
    মইও নাজানো তোমাক কি ভাবোঁ।
    আজিকালি বিৰক্তি পাই
    মোৰ প্ৰতি শিৰে শিৰে
    মাথোঁ তোমাৰ কণ্ঠৰ মধুৰ শব্দ শুনিবলৈ।
    কেনেকৈ জানো আপোন হৈ গ'লা
    সোমাই গ'লা মোৰ অতি 
    মৰমৰ হৃদয় দাপোনৰ গভীৰত।
    কেতিয়াবা ভাবোঁ তোমাৰ লগত আৰু কথা নাপাতোঁ,
    কিন্তু কি কৰিম নোৱাৰোঁ
    তোমাৰ অবিহনে থাকিব।
    মোৰ হৃদয়ে,অনুভৱে, কল্পনাতে,সপোনতে,
    তোমাকেই দেখা পাওঁ
    আৰু তোমাকেই যেন বিচাৰে।
    বুকুখনৰ স্পন্দনে তোমাৰ ঢেউ
    প্ৰতিখনে অতিবাহিত কৰে,
    তুমি বাৰু কোন
    ইমান যে কিয় হ'লা আপোন।
        
                                ✍️ শিল্পী দাস
    ভালুকমাৰী ৰাণীপুখুৰী, হোজাই
                                           (অসম)
                       ছাত্ৰী, বাণিজ্য শাখা
                              চতুৰ্থ ষান্মাসিক
                        লংকা মহাবিদ্যালয়

     

                  
    ******************************************************************


     

    🔵কোনেনো নাজানে

      

    দুখীয়াৰ দুখ বুলি
    কোনেনো নাজানে,
    তথাপিও দুখীয়াক
    কোনেও সুখ নিদিয়ে।

    ভিক্ষাৰী ক্ষুধাৰ্ত বুলি
    কোনেনো নাজানে,
    তথাপিও ভিক্ষাৰীক
    কোনেও খোৱাৰ নিদিয়ে।

    পাগলৰ ঘৰ নাই বুলি
    কোনেনো নাজানে,
    তথাপিও ঘৰত আনি
    কোনেও থাকিব নিদিয়ে।

    ধনীৰ সকলো আছে বুলি
    কোনেনো নাজানে,
    তথাপিও কিবা বিচাৰিলে
    কিয় জানো দিয়ে।

    ধনেৰে নহয় মনেৰে হয়
    কোনেনো নাজানে,
    তথাপিও সকলোৱে ধনেৰে কৰে
    কিয় জানো মনেৰে নকৰে।

    নম্বৰত নহয় ব্যৱহাৰত জ্ঞান
    কোনেনো নাজানে,
    তথাপিও নম্বৰতেই বিবেচনা কৰে
    কিয় জানো সকলোৱে আজি অজ্ঞান।

                                ✍️ শিল্পী দাস
    ভালুকমাৰী ৰাণীপুখুৰী, হোজাই
                                          (অসম)
                      ছাত্ৰী, বাণিজ্য শাখা
                             চতুৰ্থ ষান্মাসিক
                       লংকা মহাবিদ্যালয়
        

    ******************************************************************

    🔴মোৰ বহী



                                                             ✍🏻ৰুম্পী দাস 
                   ভালুকমাৰী ৰাণীপুখুৰী , হোজাই (অসম) 

                      বহী মোৰ                                                         
               মন কৰিম চুৰ ;
       প্ৰেমত পগলা তোৰ ।
                    লিখিম ফাগুনে
                       ৰাখিম যতনে ;
                    তোমাৰ কাৰণে ।
                   আপোন হৈ থাকিম
              সদায় হৃদয়ত ৰাখিম ;
     মোৰ চকুত তোমাক আঁকিম ।
       তোমাৰ প্ৰেম পাহৰি নাযাও সঙতে কেতিয়াবা ভাত নাখাওঁ ;
     মনতে ৰাখিবা এৰি নাযাওঁ ।।

                               
    ******************************************************************

    🔴অপেক্ষা


                     ✍🏻ৰুম্পী দাস                          
                           ভালুকমাৰী ৰাণীপুখুৰী , হোজাই(অসম)

    জীৱনটো অপেক্ষাকৃত ,
    আৰম্ভণি অপেক্ষাৰে 
    আজিও কৰিলো অপেক্ষা
    কালিও কৰিম অপেক্ষা
    আজীৱন অপেক্ষা ।
    শব্দবিহীন অপেক্ষা
    শেষবিহীন অপেক্ষা
    কৰিম অপেক্ষা ,
    থাকিম অপেক্ষাত ।
    দেখোঁ অপেক্ষাৰে
    কৰোঁ অপেক্ষাৰে
    বুজোঁ অপেক্ষাৰে
    ভাবোঁ অপেক্ষাৰে
    খুজোঁ অপেক্ষাৰে
    থাকোঁ অপেক্ষাৰে
    মৰোঁ অপেক্ষাৰে 
    অপেক্ষা অপেক্ষা
    মাথোঁ তুমি অবিহনে ,
      মই অপেক্ষাকৃত ।।

                       


     ******************************************************************

     

    🔵নিয়ন্তা 


     

    এবাৰ বাট  এৰি দিয়া 
    তেওঁ গুছি যাওঁক ,
    গুছি যাওঁক কোনো
     মন্ত্ৰ পুথিৰ ভঁৰালত ।

    অস্তামিত আবেলিৰ বুকু ফালি 
    উটি অহা নৈখন 
    গাভৰু হওঁক শাওণৰ
     ভৰ বাৰিষাৰ প্লাৱনত  ।

    প্ৰাচীন কালৰ  ঋতুমতী  পৃথিবী
     পাৰত আঁচোৰা   ঢৌত 
     যদি গুছি আহে  
    শেষ প্ৰান্তৰ তীৰত ,
    মাতিবা নে তুমি তাক 
    নিয়ন্তা বুলি!!!
                   --মাৰ্জিনা বেগম ।


    ******************************************************************


     

    🔴_মানুহ কটা মানুহৰ কথা_


    শুনিবলৈ হয়তোঁ বেয়া
    কিন্তু, মানুহেই মানুহক কাটিছে
    মানুহেই মানুহৰ মাজত
    নিকৃষ্টতাৰ পৰিচয় দিছে 
    নিকা মজিয়া খনক
    বাৰে বাৰে লেতেৰা কৰিছে 

    জীৱশ্রেষ্ঠ মানৱে আকৌ
    মানৱতাবাদৰ জয়গান গায়
    কিন্তু, মানৱীয়তা কি?
    তাকেই নাজানে। 
    এচামে আকৌ নিজ স্বাৰ্থত 
    আত্মীয়ক হত্যা কৰিছে
    নিজকে বচাবলৈ 
    কি যে কৰা নাই সিহঁতে 

    ইমান নিকৃষ্ট হ'ব পাৰে নে মানুহ
    হত্যাও কৰে
    অভিনয়ো কৰে আকৌ 
    নিজকে নিৰ্দোষী প্রমাণ কৰিবলৈ
    নকৰিবনোঁ কিয়
    তাতে আকৌ, 
    মানুহ কটা মানুহৰ কথা।


    জয় বড়া 
    শিৱসাগৰ


    ******************************************************************


     

    ⚫️সহাঁৰি বিহীন ভালপোৱা


    প্ৰভাতী সুৰুযৰ ৰাঙলী কিৰণে
    নিশাবোৰ নমাই আনিছে,
    এনেদৰেই প্ৰতিদিনে পুৱাৰ শেষত
    নিশাবোৰ নামি আহিছে ।
    পিছে মোৰ হে তোমাক লৈ দেখা সপোনবোৰে
    আজিও দিঠকৰ বাট বিচাৰি পোৱা নাই ।

    তোমাৰ অপেক্ষাত থকা দিনবোৰ
    আজিও যেন
    নিশাৰ জোনটোৰ দৰে নামি অহা নাই ।
    তোমাৰ প্ৰতি থকা মোৰ ভাল লগাবোৰ 
    আজিও বেয়া লগা কৰিব পৰা নাই,
    নাজানো কি যাদু আছিল
    তোমাৰ সেই মোহনীয় সৌন্দৰ্যতাত ।

    তোমাৰ সেই স্বৰ্ণিল চকুযোৰি
    আৰু তোমাৰ সেই
    ভাজলগা মুখৰ মিচিকিয়া হাঁহিটি
    আজিও মোৰ চকুৰ আগত ভাঁহি উঠে ।

    তোমাৰ সুখত সুখী হোৱা
    তোমাৰ এই প্ৰেমিকে
    আজিও তোমাক পাহৰিব পৰা নাই ।

    কিয় নাজানো ?
    তোমাৰ চকুলো দেখিলে
    ৰাতিৰ নিৰ্জনতাত মোৰ চকুৰেও
    বৈ আহে দুধাৰি চকুলো ।

    পিছে তোমাৰ জানো এনে হয় ?
    নহয়....।
    জানো তোমাৰ এনে নহয় ।
    কিয়নো, তুমিহে মোৰ ভালপোৱা
    মই টো নহয় তোমাৰ ।

    আজিও জানা.....
    তোমাৰ সমস্ত ঘাট-প্ৰতিঘাট বোৰ
    আজুৰি আনি মোৰ কৰিব মন যায়
    আৰু বিলাই দিব মন যায়
    মোৰ সুখ, ভাল লগাবোৰ
    তোমাৰ মাজত ।

    তোমাৰটো এনে নহয়,
    কিন্তু মোৰ এনে কিয় হয় ?
    হয়তো তোমাৰ সহাঁৰি অবিহনেও
    তোমাক ভাল পাওঁ বাবেই ।

                   ✍🏻বিৰাজ বল্লভ নাথ
                         খগা, লখিমপুৰ


    ******************************************************************

     

    🔴সঁচাবোৰ


                       ✍🏻 ৰুম্পী দাস                          
                            ভালুকমাৰী ৰাণীপুখুৰী , হোজাই(অসম)

                   সত্য সচাঁবোৰ                                            
         তেজাল কাহিনীবোৰ 
            সুন্দৰ অনুভৱবোৰ 
             গভীৰ কামনাবোৰ 
             অসীম বেদনাবোৰ 
                  হতাশা মনবোৰ 
            হাহাকাৰ হৃদয়বোৰ 
                 মায়াৱী চকুবোৰ 
                নিমেষিত ছাঁবোৰ 
        অশান্তিময় আত্মাবোৰ 
             অকল্পিত ভাগ্যবোৰ 
             ক্লান্তময় সাধনাবোৰ 
                 বিষাক্ত মায়াবোৰ 
                    স্মৃতি কথাবোৰ 
                চিৰস্থায়ী কৰ্মবোৰ 
                ক্ষণস্থায়ী ৰূপবোৰ
                  বৃহত্তম আশাবোৰ 
                অসত্য সপোনবোৰ
               দ্রুতগামী কাণবোৰ
                 স্পষ্টবাদী মুখবোৰ
                   চলিত সময়বোৰ ,
               ধৈর্য্যময় জীৱনবোৰ ।।

     


    ******************************************************************


     

    🔵আহ্বান


    কবিতা কেৱল
    অনুভৱৰ প্ৰকাশ নহয়
    কবিতা মোৰ শানিত অস্ত্ৰ
    গঢ়ি পিতি ধাৰাল কৰোঁ যুদ্ধৰ বাবে
    কবি বন্ধু
    তুমিও আহাঁ কবিতাৰ অস্ত্ৰ লৈ
    একেলগে 
    সূচনা কৰোঁ এখন মহাযুদ্ধ
    সংস্কাৰৰ যুদ্ধ ।
    চেতনাৰ কবচ পিন্ধি
    শব্দ ব্ৰহ্মৰ পৰা দধিচিৰ
    কামিহাড়েৰে বৰ্জ বনাওঁ।
    কিমাননো আৰু প্ৰেমৰ কথা নাপাতা
    আহাঁ আমি যুদ্ধৰ কথা পাতোঁ
    সুৰৰ দেউলত
    অসুৰ বধৰ আখৰা কৰোঁ ।
    কবি বন্ধু
    আহাঁ আমি জন্মদিওঁ
    স্ফুলিংগৰ দৰে শব্দ
    দেশৰ বাবে শব্দ
    মানুহৰ বাবে শব্দ
    তেজাল শব্দৰে সৃষ্টি কৰোঁ
    কবিতাৰ শৰীৰ।

     

    ৰাতুল চেতিয়া ফুকন
    চৰাইদেউ।


    ******************************************************************

    ⚫️কিমানৰ মানুহ তুমি



                                                ✍️  আয়নাল চৌধুৰী 
                                                  

    কিয় ভাবাহে
    নিজে বৰ মানুহ বুলি ?
    চুৰিয়াৰ বৰফেৰত উজুটি খাই
    পৰিলেহে গম পাবা
    কিমানৰ মানুহ তুমি ।
    যদি প্ৰশংসাই বিচাৰা
    তেনে নিজকে নিজে নকৰিবা প্ৰশংসা
    যদি আদৰেই বিচাৰা
    তেনে তাৰ যোগ্যতাও অৰ্জন কৰা ।

    তুমি থকা পৃথিৱীখনত
    আৰুতো বহুলোকেই আছে
    কোনে জানে--
    কিজানি তোমাৰেই গতি-বিধি
    তেওঁলোকে নখ-দৰ্পনত ৰাখিছে।
    আচলতে কি জানা,
    তুমি কেতিয়াও নাভাবিবা
    নেপথ্যৰ নায়ক হৈ
    নিজৰ স্থিতি বজাই ৰাখিবলৈ
    তুমি সক্ষম বুলি।

    জটিল পৃথিৱী
    প্ৰতিযোগিতাৰ ধাম-খুমীয়াত
    সকলোৱে বিচাৰে আনৰ খুটি-নাটি
    নিজক সফল বুলি দেখুৱাবলৈ যাওতে
    আনৰ দুৰ্বলতাক
    বলেৰে আনে টানি-আঁজুৰি !

    নিজে নজনাকৈ আনৰ দৃষ্টিত
    কোন, কেতিয়া দোষী হৈ পৰে
    তাৰ খবৰ কোনে ৰাখে ?
    সেয়ে নিজে বৰ মানুহ বুলি
    ভুলতো নাভাবিবা
    চুৰিয়াৰ বৰফেৰত উজুটি খাই পৰিলেই
    কিমানৰ মানুহ তুমি
    ভালদৰে গম পাবা...।


     ******************************************************************

           

    🔵পৰিৱৰ্তন


    এজাক উন্মুক্ত বতাহ আহিল
    হিলদল ভাঙি
    কথা পাতিল ইটো-সিটো বহুতো
    নিমিষতে সলনি হ'ল বহু কিবা
    ভিকহু হ'ল আঢ্যৱন্ত
    ডাল-দৰিদ্ৰ আজি মাতব্বৰ 
    অৱহেলিত প্ৰজ্ঞাৱান। 

    দাওদাওকৈ জ্বলি উঠিল সেই জুইশিখা
    যি তাহানিৰে পৰাই লৈছিল বিশ্ৰাম
    হয়তো লুকায়িত আছিল সূৰুযৰ কিৰণত 
    হৃদয়ে হৃদয়ে বাস লৈ জ্বলাইছে
    ঘৰ-বাৰী,আলিবাট,সমাজ কিম্বা দেশ, 
    চৌপাশৰ প্ৰদূষণে দিনকদিনে বৃদ্ধি কৰিছে
    অমাৱস্যাৰ গৰ্ভত জন্মা জুইশিখা
    হৈছে পৰিৱৰ্তন সৱতে। 

    শান্ত-শিষ্ট, হৃষ্টপুষ্ট ধৰণি খন
    কেতিয়া আৰু কেনেকৈ অশান্ত হ'ল
    গমকে নাপালোঁ, 
    হিংসাৰ ধোৱাই ছানি ধৰিছে
    আচৰণ কৰিছে নিস্তব্ধতা ভাঙি নিশাবোৰে
    দিৱস সদৃশ, 
    জোনাকৰ কিৰণত আন্ধাৰৰ ৰাজত্ব
    দুঃস্বপ্নত পৰিণত হৈছে ৰঙীন সপোনবোৰ
    এক নিৰৱধি পৰিৱৰ্তন। 

    মিলাপ্ৰীতিৰ এনাজৰী ডাল বৰকৈ আহত হৈছে
    চতুৰ হৈছে হোজা মানুহবোৰ  
    পঁজাবোৰ অট্টালিকা
    সু-স্বাদুৰ  গাঁৱলীয়া হোটেলবোৰ ৰেষ্টুৰেন্ট হ'ল
    আধুনিক হৈছে সকলো 
    আনকি, 
    পিতাই, মাকক ডেট-মম কোৱা হৈছে
    হাই, হেল্লুই দখল কৰিছে সমাজৰ চুক-কোণ, 
    নাৰী সৰবৰাহৰ যোগেদি
    বানিজ্যৰ অভিলেখ ৰচে প্ৰায়ে
    কি সুন্দৰ পৰিৱৰ্তন! 

    বিকশিত হৈছে বৃদ্ধ ধৰিত্ৰী
    সঘনে ক্ৰন্দন কৰে
    গছ-লতা কিম্বা নিষ্পাপ পশু-পখীবোৰে
    আজিকালি ৰাস্তাৰ কাষৰ সেই পাগলীজনী 
    বৰকৈ হাঁহে
    শিক্ষাই গগণ চুইছে
    সু-সজ্জিত হৈছে বৃদ্ধ আশ্ৰমবোৰ 
    পাৰবোৰ ঘৰৰ মূধচত নবহা হ'ল
    উদ্যানবোৰ ভৰি পৰিছে গোন্ধহীন ফুলেৰে 
    ৰসাল হাঁহিবোৰ শুকান হৈছে
    অনেক পৰিৱৰ্তন চৌদিশে! 

    প্ৰেমৰ খেলপথাৰত অনুষ্ঠিত হয় 
    হিয়া ভঙা খেল 
    কত অভিনয়, কত ফাঁকিবাজ
    হত্যা, লুন্ঠন কিম্বা ধৰ্ষণ
    মানৱতাই চকুলো টুকে প্ৰতিনিত
    আন্ধাৰৰ কবলত জ্যোতিয়ে ককবকাইছে 
    কি যে পৰিৱৰ্তন! 
    সঁচাকৈয়ে এক অনন্য পৰিৱৰ্তন। 

     

    বাহাৰুল ইছলাম (শিক্ষক) 
    বালিজান, মৰিগাঁও
    ম'বাইল- 9577517490

    *********************************************************

    🔴সৰা পাতৰ বিননি 

                                 ✍️ছেলিমা বেগম। 

     শৰত ঋতুক বিদায় দি গছৰ পাতে বিলাপ জুৰিছে, 
    হায়ৰে! আমাৰ বিননি শুনিব কোনে? 
    আমি পাতবোৰ যে বুঢ়া হৈ আহিছোঁ 
    আমাৰ যে মৃত্যু অনিচ্ছাকৃত বাবে হয়  ।
    কোনোৱে আমাক গচকি থৈ যায় 
    জাবৰৰ লগত মিহলাই দিব। 

    সৰা পাতে কাণে কাণে ফুচ্ ফুচ্ কৰি কৈ দিম 
    ফাগুন আহিছে বলিয়া বতাহ জাকে
     উৰুৱাই নিব ,নাচি নাচি উৰি উৰি 
    ফাগুনৰ গীত গাই গাই ধৰণীক 
    স্বাগতম জনাই থাকিম ,ফাগুন আহিছে 
    বৃক্ষ বিৰিণা ইনাই বিনাই কান্দিবলৈ ধৰিলে ।

    সৰা পাতৰ শব্দ কাণত বাজে
     নূপুৰ পিন্ধি ধৰণীৰ বুকুত
     বিচৰণ কৰিম ,সৰা পাতৰ 
    ৰুন -জুন শব্দ ধৰণীক 
     মতলীয়া কৰি ফাগুনক বলিয়া কৰিম ।

    উত্তৰৰ পৰা দক্ষিণলৈ বলা
     পচোৱা বতাহ জাকে উৰুৱাই
     নিব ধৰণীৰ বুকুৰ পৰা
     লাজৰ চাদৰ আমি সৰা পাতে 
    ভূ -মণ্ডলত দলিছা পাৰি দিম 
    চাই চাই হাঁহি থাকিব ফাল্গুনি বায়ে।


    ●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●


     

    🔵বিচিত্ৰ মায়াৰ পুৰী

     


    বিচিত্ৰ মায়াৰ পুৰীত
    কোন পৰ কোন আপোন,
    মানৱী জনম লৈ
    ইয়াতেই দেখে সবে
    জীয়াই থকাৰ ৰঙীন সপোন।

    কেও হয় মুখা পিন্ধা ভদ্ৰ সাধুজন
    অন্তৰত বিশ্বাসঘাতকতাৰ মনোভাৱ লৈ
    ওপৰে ওপৰে হয়  প্ৰিয়ভাজন।
    মিষ্ট ভাষাৰে আকৃষ্ট কৰে
    বহুজনৰেই মন,
    ওপৰে পানী ঢালি
    তলে তলে গুৰি কটাৰ লেখিয়াকৈ
    নষ্ট কৰে বহুতৰে জীৱন।

    ৰঙীন সপোনবোৰ পোখা মেলি ধৰোঁতেই
    চকুৰ আগত হয় থানবান,
    সেয়ে হোৱা মানৱ নিজেই সজাগ
    নিজৰ সপোন নিজেই দিঠক কৰিবলৈ
    নিজেই হোৱা যত্নবান।

    কাৰোবাৰ সহায় লৈ নহয় কেতিয়াও
    নিজৰ সপোন পূৰ,
    আনক ঠগি নিজৰ জীৱন গঢ়োঁতা
    স্বাৰ্থপৰে হৈ আছে পৃথিৱীখন ভৰপূৰ।

     

    ✍️মাৰজিয়া আহমেদ
          নগাওঁ (অসম)
           


     ●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●



               অণুগল্প শিতান




    ভেকছন
                             --বীনা দেবী-মৰিগাওঁ
                             
    ল'ৰাটোৰ ছদ্মবেশ বোৰত মাকৰ হাঁহি হাঁহি পেট বিষাই গৈছে।
    স্কুলত  ভেকছন প্ৰতিযোগিতা পাতিছে।মাকক সি বেলেগ ৰূপত সাজি দেখাইছে।এবাৰ মাইকী  হৈ আহিছে,এবাৰ বামুন হৈ আহিছে,এবাৰ বিহাৰী  হৈ,এবাৰ  মুছলমান হৈ ইত্যাদি ইত্যাদি ।
    মুঠতে ভেকছনত সি পুৰস্কাৰ  লবই।
    ----হয়তো এয়া জীৱনৰ নাটৰ আখৰা।কি প্ৰয়োজনত কেতিয়া কি ৰূপেৰে জীৱনত ভেকছন কৰিব লগা হয় একো ঠিক নাই।কিন্তু মাকজনী মাকেই।মৰমৰ মাকজনীৰ অনুভৱত হিয়াৰ দাপোনত সন্তানৰ শব্দ, অংগী- ভংগী ,আচাৰ- আচৰণ সকলো অংকিত কৰা থাকে।সকলো ভেকছনেই হাৰ মনাই জনঅৰন্য খনত মাকে তাক বিচাৰি  পাবই।সেই দিনটোত আচৰিত হৈ সি অনুভৱ  কৰিব মাকৰ মৰমৰ গভীৰতা।

    No comments:

    পূৰ্বৰ লেখা সমূহ পঢ়িবলৈ ইয়াত ক্লিক কৰক »

    সহযাত্ৰী তৃতীয় খণ্ড ঋতুপর্ণা ইংতিপি

     সহযাত্ৰী  (তৃতীয় খণ্ড)  ✍️ ঋতুপর্ণা ইংতিপি/মৰিগাঁও      গা-পা ধুই আজৰি হোৱা মানে তিনি বাজিলে।তাইৰ ভাগৰো  বহুত লাগিছে। গোটেই দেহটো অৱশ হৈ প...