Tuesday, December 27, 2022

ঢেঁকী:ৰাজ ৰাহুল

 ঢেঁকী

                ✍️ ৰাজ ৰাহুল 

                                



ঢেঁকী--

আপুৰুগীয়া সম্পদ অসমীয়াৰ

গ্ৰামীণ জীৱনৰ  অহংকাৰ--!

যাৰ  ঘৰত কাহিলীপুৱাতেই

মাত শুনা যায় ঢেঁকীৰ

সেই ঘৰতে থাকে হেনো লখিমী বোৱাৰী--!

বিহু  আহিলে  কথাই নাই

ঢেঁকীৰ মাতত গাঁওবোৰ ৰজন্ জনায়।

চিৰা, পিঠাৰ আয়োজনত

জীয়ৰী-বোৱাৰীহঁতৰ

তৰণি  নোহোৱা হয় গাত।

ঢেঁকীত উলিওৱা চাউলেৰে ৰন্ধা ভাতৰ তৃপ্তি

কোনে  বুজি পায় ?

মাথোঁ বুজি পায় চহা অসমীয়াই--!


আচৰিত লাগে--

কোনে বাৰু প্ৰথম সাজি উলিয়ালে

এনে প্ৰয়োজনীয় সৰল সঁজুলি ?

হয়তো কোনো কৃষকেই ইয়াৰ জন্মদাতা

যি উপলব্ধি কৰিছিল ইয়াৰ আৱশ্যকতা।


আৰম্ভ হ'ল নগৰীকৰণ

শাৰীৰিক পৰিশ্ৰম লঘু কৰাৰ চিন্তাই

ধুই পেলালে মানুহৰ মন-মগজু--!

মেচিনত খুন্দা হ'ল ধান,চিৰা পিঠা

গৃহিণীৰ শ্ৰম লঘু হ'ল

ঢেঁকীৰ প্ৰয়োজনীয়তা কমি গ'ল

ভুল হ'লেও নধৰিবা জগৰ

সঁচাকৈ কৈছোঁ--

গাঁৱৰ মহিলাৰ চৰ্বী বাঢ়ি গ'ল

পুৱা-গধূলি খোজ কাঢ়িও

ৰক্ষা নোপোৱা হ'ল--!


এৰা,

গাঁৱত  এতিয়া

ঢেঁকীৰ মাত আপুৰুগীয়া হ'ল

ছবি হৈ ৰ'ব  ঢেঁকী

উত্তৰ পুৰুষে সুধিব ঢেঁকী মানে কি...।


              

No comments:

পূৰ্বৰ লেখা সমূহ পঢ়িবলৈ ইয়াত ক্লিক কৰক »

সহযাত্ৰী তৃতীয় খণ্ড ঋতুপর্ণা ইংতিপি

 সহযাত্ৰী  (তৃতীয় খণ্ড)  ✍️ ঋতুপর্ণা ইংতিপি/মৰিগাঁও      গা-পা ধুই আজৰি হোৱা মানে তিনি বাজিলে।তাইৰ ভাগৰো  বহুত লাগিছে। গোটেই দেহটো অৱশ হৈ প...